Friday, June 6, 2014

Dapatkah Razif bertahan sebagai pemerintah Terengganu?

Hari ini MB baru mengadakan majlis kesyukuran di Masjid Pekan Ajil DUN Ajil sebagai komitmen yang DUN Ajil tidak disisihkan dalam masa pemerintahan YB Razif terhadap negeri Terengganu dan segala jajahan takluknya.

ADUN Ajil adalah merupakan antara enam ADUN yang menandatangani surat keluar parti pada hari rampasan kuasa pada 12 Mei yang lalu.

Pada malam rampasan kuasa, daripada enam adun yang menandatangani surat keluar parti, 3 daripadanya telah menghantar kepada astro awani dan setiausaha agung umno.

Bagi mengelakan daripada kerajaan BN jatuh pada hari tersebut, surat keluar parti daripada 3 lagi adun tidak diserahkan.

Tindakan cepat umno pusat mengadakan perundingan dengan 3 adun terlibat telah selamatkan pemerintahan bn  Terengganu daripada terkubur.

Menurut facebook zabidi saidi penulis portal free malaysia today 2 jun " terjumpa pengundi dun ajil yang beritahu trio dapat RM 20 juta bila masuk umno semula".

Kerajaan Umno Terengganu dalam keaadaan frigile hanya bergantung kepada terma rundingan kepada trio dipenuhi oleh Pusat.

No comments:

Post a Comment